7 Haziran 2015

Un cuento chino


lan adamlar bir olaydan film toparlamış ya acayip hakkaten. meseleleri güzel bağlamışlar. esas abiyi nerden hatırlıyorum diyordum, gözlerindeki sır (el secreto de sus ojos) adlı filmdenmiş. pek içten sinirleniyordu abimiz, halleri de gülümsetiyordu. çinli eleman da iyidi bu anlamda. öyle garip bir hoşluk, değişik bir hikaye toplamı için hoş bir film olmuş. dvdrip versiyonu haricinde başka versiyonunu bulamadım. arada hikayelere geçişler eklemişler o kısımlara tam paraları yetmemiş ama düşünmeleri yeter, müzikleri de ben hoş filmim lan işte müzikleri idi. öyle tatlı tatlı izlenebilir işte. olaylar gerçek olaylardan esinlenilmiş ama...

--- spoiler ---

.esinin köpüğünü biraz kaçırmışlar sanki, japon balıkçısıymış. denizde bir ineğin öldürdüğü, dostlarından dinlemiş bu türküyü pasifikte sapsarı bir akşammış hehe. ne geliyorsa japon balıkçıların başına geliyor. rus tipleri inek kaçırmış, uçakta huysuzlanmış ve inekleri atmışlar. bu gerçek haberden yola çıkarak abiler film dokumuş resmen.

.inek olayının ilkin romantik ve tatlı çinlinin nişanını engellemesi giriş kısmında ki komiklik gibi geliyor insana sonra arjantinli abimizin komik haberleri toplaması ve asabi kişiliği var yetmiyor çinli ile arjantinli tek kelime bilmeden takılıyorlar. üstüne mutlu sona geçişte duvara çizilmiş bir inek figürü var ki eleman sanatkar resmen ve abayı yakmış inek sağan kadına gidiyor buradan da hikaye.

.asabi abimize ağırm mesaj yolluyor çinli eleman, inek benim aşkımı gökten inerek böldü, sen var git helal süt sağana şeklinde, eh kurgu böyle olunca tatlı oluyor tabii.

.dil öğrenimi, çincenin hiç çevrilmemesi garip oldu ama olayın psikolojisi açısından iyi de olmuş. tek kelime anlamadan, anlaşamadan o kadar zaman nasıl geçiyor lan? insan iki kelime bir şeyler öğrenir. 

.asabi abimizin vida sayışına ve tabii komik haber hayalleri ile kendinden geçmesine ilkin güldüydük sonra inek olayının gerçek olduğunu görünce olayları başka boyuta taşıdılar.

.polisteki kele kafa atışını beğendim, zaten o bıyıklar ile öyle kafa yakışırdı abimize. saçlar taralı ağdalı bir müşteriye kıl oluşu da pek güzeldi, en son dükkanından kovdu. burada daha geniş hıdravatçı var mı diyor? dedim kesecek çükünü adamın artık...

.annesi için biriktirdiği oyuncakları da bu elemanın yaptığı (en azından yapan fabrikada çalıştığı falan yani) şeklinde bir bağlama çekecekler zannettim, bir an çinde bu işi yapıyor gibi anlattı gibi geldi ama orasını bağlamadılar. belki olsa olurdu ya da abartı olurdu bilmiyorum.

--- spoiler ---