20 Temmuz 2015

Insurgent


itiraf edeyim ilk filmi gram hatırlamıyormuşum. sıfırdan film gibi izleyip ülen ben bunları duydum ya niye tekrar ediyorlar dedimdi, ilk filme yazdığıma şimdi baktım, aynı bokun lacivertini yapmışlar. niye izleyip duruyorsak bilemedik vallahi. onun sonu trene atlayıp gitmişler de şimdiki film hangi zaman diliminde? iyice zekasızlık örneği olmuş. benim aklım almadı ya da bilmiyorum. son kısımdaki mesaj olayı azıcık dişe dokunur, ondan gerisi esas kız ve oğlan inanılmaz tiksindirici hala. saçma sapan taraf değiştirmeler, saçma sapan dandik dövüş sahneleri, arada görüntüler fena değildi ama bu tiplere çok gerildiğim için onları da gözüm görmedi. müzikleri de duymadım anasını satayım, zekasızlığına gerildiğim filmlerden oldu kendisi.

--- spoiler ---

.konsept önceki filmde daha anlaşılır, bunda eh işte giriş kısmında biraz bilgi veriyorlar iyi güzel de kutu ne? bunlar ne yapıyor? niye birbirlerine giriyor? niye kaçıp duruyorlar? böyle saçma sapan bir hal ile devam ediyor yine film.

.ilkin arkadaşları bunları satmamış mı şimdi? ta esas kötü ablamızın (kate winslet) mekana kadar gidip de son testte felç ilacı vermek için mi bu kadar saçmalık oluyor yani? ya kardeşe ne demeli? bilgeymiş de toplumun iyiliği için ablasını falan feda etmiş, bu neyin kafası arkadaş?

.benim aklım almadı, kızın tipine oyunculuğuna, oğlanın tipine endamına koyasım geldi. ciddi gerdiler beni, anasına atarlar. saçma sapan tripler. durduk yere yakalanmalar ama aniden kurtarılmalar. sonra uyutan merminin kontrol edici bir özelliğinin ortaya çıkması ama ne hikmetse bizim uyumsuzu kontrol edemeleri. herhalde çok uyumsuz ya kontrolü mümkün değil hatunun.

.derken hatunun kimse ölmesin diye teslim olması ve test olayı. eh ilk test yanan ev aksiyonlar falan yine tamam da yine hatuna hiç yakışmıyor. diğer testler saçma sapandı zaten. son test artık kusmuk tadı gibiydi, neymiş efendim kendi kendini affetmeliymiş. bu ne ego arkadaş?

.neyse bitti gitti film, neymiş olay bizim her telden takılacak sevgili kızımız sorun değil de çözümmüş. kutudaki mesajı dur len merak ettim diye o hengamede geri dönüp açması falan çok saçma geldi bana. esas kötü hatunun da bunu açmaya çalışması zaten büyük zekasızlık. neyi merak ediyorsun? al işte yıktın duvarları.

.içindeki mesaj da duvarlar içinde insan doğası üzerine deney yapan insanların bunları kontrol etmesiymiş. o kadar süper sistem yapmışlar ki 200 sene kendi içlerinde takılmışlar ama bir tane şu salak kız gibi uyumsuzun teki gelip kutudaki mesajı açamamış. sanki kutudaki mesajı açınca insanlığa çare oldular. uyumsuz tipte insan çok değilse diğerleri yine birbirini yiyecek işte. ne anladım ben bu işten? öyle gönderme yapmışlar eyvallah da işte olmamış yani. olduramamışlar.

--- spoiler ---