1 Aralık 2014

Jack Reacher


filmi yarım bırakmışım bir ara sonra da unutmuşum devam etmeyi, ne oldu da böyle yapmışım onu da unuttum. izlediğimi de unuttum. başlangıcı bir dizide izledim ben yahu diye başladım, sonra filmi izlediğimi hatırladım. sonra da izlediğim yere gelene kadar iki kat hızla oynattım. kmplayer sağolsun sesi görüntüyü akıcı bir şekilde iki kat hızla oynatabiliyormuş. dövüş sahneleri falan komik oluyor iki kat hızla. arada bunu kullanırım artık. komplo filmi imiş aslında, keskin nişancı kapışması tarzında işler pek olmuyor. suç örgüsü klasik şekilde yapılmış, tom abimiz karakterin dışında olmaya çalışmış ama pek de becerememiş sanki, akıcı bir film de işte fazlasını bulamadım.

--- spoiler ---

.ban kahraman değilim, avukatı umursamam kayıplara karışım falan diyor da dönüyor kızı kurtarıyor ama... esas kötünün kafaya sıkması iyidi, normalde adalete teslim etme geyiği olurdu ve üstüne hapisten falan çıkardı. zaten yaşlı eleman da bunu dedi ama kafaya sıkıverdi. sonra da kayıplara karışma uzmanı olarak kayıplara karıştı.

.suçu üstüne atılan tipin itirafına neden sen yapmadın ulen demediler de iki saat gözyaşı döktürdüler onu pek anlamadım. önceki suçları yüzünden cezalandırılması gibi mi düşündü avukat hanım? babasına bak gördün mü bakışı atıyordu ama neydi planı bilemedim, çok da mühim değil aslında bu.

.işinde iyi tipleri izlemek keyifli oluyor. süper asker, süper müfettiş, özel bir hafıza türü vardı bu tiplerin, öyle bir hatırlama yeteneği falan derken rastgele 5 kişiyi öldürmüş diye göz altına alınan asker kendisini talep ediyor ama talep edilmeye kalmadan hop geliyor abimiz. arz-ı endam ediyor.

.kanıtları görmeden suçludur, zaten suçluydu falan derken otobüsten iniyor. kanıtlara bakıyor, bir bozuk paraya kafayı takıyor. baştan beri biliyordum diyor sonunda zenciye ama o kadar da bilmiyor aslında, sallıyor.

.neyse komplo içinde buluyor kendini iki dakikada olaydan uzaklaşsın diye bar kavgaları falan derken işler çığrından çıkıyor. adama kendi parmağını yedirme sahnesi iyidi. akılda kalıcıydı, yapamadı ama talep şekli iyidi en azından. yiyemeyen abimiz de true blood ve once upon a time dizilerinden bir tanıdık hehe.

.olayı atış antremanlarının yapıldığı yerden çözüveriyor tom abi. şimdi o kadar ince iş yapmışlar güvenlik kameralarını bilememişler mi? suçu üstüne attıkları elemanla birlikte takılması gerekiyor muymuş? buralar da fazla geldi bana.

.derken kız kaçırılıyor. zaten filmlerde kız kaçırılmasa, kurtarılmaya gerek kalmasa olmaz. esas karakterin kudreti adına bu böyle olmalı. ilk kurtarmam etmem falan derken bal gibi de kurtarıyor. hepsini güzelce temizliyor ve sonunda elebaşının kafaya da sıkıyor ve film bitiyor.

.silahını attırıp dövüşe tutuşmaları da çok klasik oldu. madem gri bir karakter, orada sıkıvermeliydi adamın kafaya. silahsız adama sıkacak kadar gri değilmiş demek. parmaksız abi iki numara dediler ama bir numaraya gitmediler. o bakımdan da film eksik kaldı sanki, sonra devam mı edecekler? yoksa bu genel komplo ve suç olayı çok yapıldı devam ettirmeyelim mi diyecekler? o kadarını bilemiyorum artık.

--- spoiler ---