17 Temmuz 2017

Clean


yayında ve yapımda emeği geçen herkesin allah belasını versin, bu nasıl filmdi arkadaş? içinde ne müzik var, ne romantizm var. düz dram yapmışlar. dünyanın üç sevimsiz memleketi, fransa, kanada ve ingilitere ancak bu kadar yapabilirlermiş. esas tip çinli kırması bir kadın, üç dil konuşuyor ama ne karakterinde derinlik var, ne üzüntüsünde bir hissiyat var. ben mi odunlaştım filmden bir feyz alamadım bilmiyorum ama cidden zorla bitirdim, sonuna kadar da müzik olaylarında bir gelişme olacak mı diye bekledim, insan doğru düzgün bir kayıt çalışması, bir sahne görüntüsü, bir şeyler koymaz mı? bu nasıl bir terbiyesizliktir ben anlamadım.

--- spoiler ---

.sırf müzik filmidir diye izlemiştik aslında, o yüzden de büyük hayal kırıklığı oldu. çin kırması, bir tipin macerası şeklinde yapmışlar. hayatında bir dönem popüler olmuş, bir dönem karılarla da sevişmiş ama son aşamada keşin teki olmuş, sevgilisi ile kavga edip arabada patlatıyor iğneyi kendine, eve geri döndüğünde eleman yüksek dozdan ölmüş gimiş, olay bu.

.bir de velet hikayesi ekleyelim demişler, bir tane çocukları var. adamın anası ve babası bakıyor. adam ölünce geride kalan çocuğu keş anaya vermiyorlar. kadın zaten adam öldürmekten şüpheli oldu. yanında eroinle yakalandı. 6 ay falan yattı. maddeyi de sağlamadım falan dedi ama yani çocuk buna sorunca yaptığı açıklamalar dahil hepsi çok boktandı.

.insan biraz kafayı yer değil mi? kafayı falan yemedi. eroini bırakmak için ilaçlar alıyordu. sonra ilaçları da bıraktı. sonuç olarak bırakamadı mı? hem bırakma süreci bu kadar kolay mı? sırf bunun için filmler var bir sürü, çektikleri ızdırapları anlatıyorlar. abartıyorlar mı? nedir yani?

.işte gram derinlik yok, kadın öldükten sonra adamın şarkılarını yayınlamamak için adamın babası devreye giriyor. para işlerine de o bakıyor. veletle takılıyorlar, sonra adamın anası hasta oluyor ölecek, adam biz yaşlıyız çocuğa kim bakacak muhabbetine giriyor. e birader yeni mi aklınıza geldi? 

.kadın temizlendim gari mari diyor ama ilaçları atmıştı ne oldu? bir de hapiste demo yapmışlar. vokali için amerikalara çağrılıyor. gidip kayıt yapacak, çocuk yüzünden gidemiyor gibi, sonra çocukla birlikte gitmeye çalışıyor ama adam gelip yakalıyor bunları. iyi güzel, sen git gel çocuğu sonra alırsın diyor. bu kadar kolay mıydı? bari çocuk için bir şeyler olsaydı. resmen bir şey olmuyor filmde, malca başlıyor, malca bitiyor. salak salak sallanan ve adam takip eden kameralarla da gözümüzü yordukları ile kalıyorlar. allahlarından bulsunlar.

.bir de amerikalılara bok atıyorlar, en düzgün oyuncusu yine amerikalı abimizdi. bilmiyorum gözümüz ona alışkın diye mi ama yine de böyle işte. haberleri olsun, izliyoruz biz!

--- spoiler ---