13 Aralık 2016

Suicide Squad


pek popüler bu ara, kötüleyen de çok ama beklenti olmadan izleyince o kadar kötü gelmedi bana. tamam senaryo yok hükümde ama görüntüleri güzeldi. müzikleri hoştu. adamlar dünyaları yıkmışlar. güzel de çekmişler. içinde hiçbir konu olmayınca boşuna yıkıp boşuna kurtardılar belki ama yine de ne yapalım? süper kahramanlar işte izletiyorlar kendilerini bir şekilde. dc comics'in evreninde işler karışmış. dünyanın kaderi gerçek kötülerin eline düşmüş. arrow'da mıydı neydi? benzer bir konu vardı zaten. pek akıl karı değil, sonu da öyle saçma sapan işte. hele joker karakteri insanı üzüyor artık. nerde o eski jokerler?

--- spoiler ---

.jokerin hali neydi öyle? neden böyle bir şey yapma gereği duymuşlar? jokerin psikiyatristi harley ile yakınlaşmaları ile o da yanındaki kadın karakter oluyormuş. bunları falan bu filmden öğreniyoruz. çok gerekli değil ama joker karakteri kötüyken yavuklusu bayan joker daha iyidi. esas karakter de oydu zaten.

.ha bir de kurgusu var, devamlı bir geçmiş hikayelemesi. karaktelerin geçmişi. bir yerden sonra şaka gibi oluyor. dünya kopuyor gidiyor. bunlar geçmiş bara yok geçmişte şöyle olduydu. yok ailemi yaktıydım falan diyor. nedir bu?

.filmin süresini uzatmışlar boş yere. bir buçuk saate bitmiş film, hadi en başında karakterleri tanıtıyorlar. bunlar esasında kötüler ama güçlerini beyinlerine bomba takarak kullanabiliriz demeye getirmek için önce tanıtıyorlar da sonraki geçmişe dalıp gitmeleri çok anlamsız buldum.

.süpermen sonrası dönemde ya başımıza kötü bir şey gelirse diyerek kötüyü çağırmışlar. o da çok saçma olmuş. cadı dedikleri tipi bulup çıkartıp alana salmaları çok saçmaydı. ülen madem o kadar güçlü bir güç sen nasıl kontrol edeceksin bunu? hiç düşünmemişler mi?

.kadın kaşla göz arası kardeşini salıyor ve dünyanın başına bela olan esas kötü oluyor. madem makinalara tapıyorsunuz diye yeni makina yapmaya geçiyor. filmdeki bütün mesaj da bu yani. sonra da bizim ekip gelip bunları engelliyor. bu kadar yani.

.ateş saçan elemanın içinden afrikalı tanrı mı çıktı şimdi? onun olayını da bilmiyorum. hayalet sürücüyü andırıyor olayları ama pek değil gibi. en son kendini tanrı kabul edilen kardeş ile kendisi kapıştı. sonra bombalar halletti hepsini. esas kötüyü ve kardeşini de bomba nasıl öldürüyor? o da saçma biraz. 

.cadı karakterinin içine kaçmış insancağız. model hatunun teki miydi neydi? o da sonunda ölmüyor. tabii ki tam da beklendiği gibi. sadece öksürerek uyanacağını düşünmüştüm, onu bilemedim.

.will smith deadshot'ı oynamış. zenci miydi ki bu karakter diye de düşünmeden edemedim. kızına karşı sevgisi üzerinden çok bahsetmişler. saçma geldi o da bir yerden sonra. katil olsa da kalbi var hesabı. arada aşka yer yok derken aslında buna değinmemesi de kendisi ile çelişkiydi. filmin sonunda da kızına mermilerin hesaplamasından bahsediyordu. aman da ne şirinler.

.en son batman ile ilgili kısımları çok anlamadım. bu kötüleri kabul etti mi? yoksa onlara yamuk yapma mı dedi? olayı neydi? nece konuşuyorlardı da anlayamadım bilmiyorum. devam filmi için yapmışlar da bunların zaten olayı saçma arkadaş. iyi kahraman bitti mi de bunlara geçtiniz? gerek yok.

--- spoiler ---