23 Aralık 2016

Die Unsichtbare


arızalı bir şeyler bekledim filmden, düz dram çıktı. esas kızın oyunculuk macerası gibi yapmışlar. bir iki aşk meşk hikayesi, aile dramı, bir de sanat için soyunur musun geyiği mi ne eklemişler al sana salak saçma bir film olmuş. esas karakterin hayatının buhranı insanı çok sıkıyor, hani belki filmin iyi bir tarafı varsa odur. birinin dramına boğulmak için işe yarayabilir. ondan gayri görüntüleri, müzikleri, akışı, her şeyi sinir bozucu. tipleri de hiç beğenmedim. alman fransız orta yapımı ola ola böyle olmuş. oynadıkları oyundaki repliklerde bari biraz mesaj verin değil mi? ben pek mesaj alamadım, alamadığım ölçüde sıkıldım. pek tavsiye etmiyorum.

--- spoiler ---

.ilkin koşturma ile başlıyor, koşturma ile bitiyor. tiyatro sahnesi meselesi hep. insanlar böyle stresli mi oyunlara çıkıyorlarmış? esas kızımızın film başlarken koştur koştur oyuna çıkması ve oyunda uyuması iyidi. sıkıntılı bir şeyler olacak dedik ama düz dram oldu.

.dramda bir zihinsel engelli kızcağız var, bir ilgisiz anne var. onların dramını katmışlar. bir de aşık olunan komşu, kandırılan komşu eklemişler. adam bu kıza niye baksın diyor insan ama işte tiyatrodaki karakter ile yaklaşıyor kendisine, adamı tavlıyor. sonra da benim adım şu bu diyor. kaçar tabii adam.

.her neyse tiyatro meselesinde yönetmen abimizden bir feyz alalım dedik. adam asabi, ona buna bağrıyor. devamlı sigara içiyorlar. ondan başka bir şey olmuyor. kızdan soyunmasını istiyor. kız soyunmam diyor, orada olaylar kopuyor.

.evdeki işler de sıkıntılı gittiği zaman kesiyor bilekleri, neymiş efendim kendine zarar verir miymişsin? ona gönderme yapıyorlar herhalde. pek sevmedim bu düşünceleri de... tiyatro sanatını zaten sevmiyorum. yaptıkları oyun neymiş? saçma sapan bir şeye benziyor. kesin kültlerdendir ama ben tiksindim.

.yönetmen ile niye yakınlaşıyorlar? niye yatıyorlar? yattıktan sonra ne alaka diyor insan. adamın amacı nedir? istediği nedir? büyük yönetmen miymiş? konuşmalardan hiç anlaşılmıyor. o yüzden çok boş beleş olmuş.

.bir de tiyatro arkadaşları var, soyunma diyor kızcağız. sanat için soyunur musun geyiği çeviriyorlar lan bildiğin. oyunda soyunuyor mu peki? orasını göremedik. gereksizdi yani. öyle geçti bitti iki saat, boşa gitti.

--- spoiler ---