5 Eylül 2016

The Man Who Knew Infinity


beklentim yüksekti, beklediğimi bulamadım. dialoglar çok daha iyi olmalı, dramı da çok daha az olmalıydı. hadi yine dramı olsun da ülen dramı kaynana tribinden olmasın ama değil mi? dialoglar üzerinden dram yapın, işin ucu tanrıya falan dokunsun ne bileyim. matematik, formüller, mükemmeliyeti aramak muhabbeti haricinde doğru düzgün bir konuşma bile yoktu. kendince hoşluk yaratmaya çalışmışlar ama ben yemedim, yiyene güzel gelebilir. biyografi olduğu için ve gerçek tipleri görünce de iyice soğudum. bunlar mı yapmış yani? eh tiple olmuyor tabii ama en azından büyük bir şeyler başarmış mı? ondan da emin olamadım. görüntüler ve müzikler de sıradan olunca, sıradan bir iş olmuş işte.

--- spoiler ---

.filmin sonunda kara delikler ile ilgili meselelerde denklemleri kullanıldığını söylediler de pek inanmadım. yani mutlaka kullanılıyordur ama ne kadar hayati? orası belli değil. öldükten sonra bulunan notları ile bu oluyor. hardy salağı ile çalışması neydi peki?

.madem öyle en son notlarının filmini yapsalardı mesela. adamı o kadar zorladı. sonra hepi topu kraliyet bilmem nesine üyelik ve çimlere basma hakkı mı elde etti? karısını niye getirtmediler? adam verem oldu, öldü gitti.

.bu vesile ile o ananın, kızın kaynanasının allah belasını versin. o nasıl kafaymış? kız da giderse geri dönmezler diye mektuplarını göndermemiş. mektup gelmiyor diye adam yazmayı bıraktı, o da ayrı bir mal. bize gösterilen sadece kızın mektuplarını anasının alması idi. gelen mektupları da aldı mı? ben görmedim. açıklama tam olmadı, gerçek hayatta mı böyleydi? yoksa aşk hikayesini abartmak için dramı mı basmışlar? çok saçmaydı.

.neyse filmi zaten bunlar için izlememiştik, matematikçilerin süper dialogları olur diye izledik ama bir kısmını çok terime boğdular bir bok anlamadık. allahlı mallahlı konuşmalar da saçma oldu.

.hintli salağın kendi allahı var, formülleri o yolluyor imiş. sezgisel bilgi sorgulaması yaptılar. üniversitelerin böyle adamları kabul etmeleri de çok iyi ama işte dialoglar çok zayıftı.

.allahsız hardy'nin hintliyi sorgulamaması ve dahası allahı da sorgulamayalım artık meselesi fena değildi. mükemmeliyeti arayan matematikçiler olarak formülleri yaratnların kendileri olmadığının itirafı gibi bir laf etti işte.

.ölünce de pek dokunaklı konuşma yapamadı. adam zaten ağrızalı, göz teması kuramıyor gibi. arkadaşı yok. hintliyi mahvetti. o kadar hasta oldu doğru düzgün ilglenmedi. adam 32 yaşında bunu beceriyorsa, yaşasaydı neler yapacaktı kim bilir? yazık etmişler işte.

--- spoiler ---