3 Kasım 2018

Ant-Man and the Wasp


karınca adam ve eşek arısı. böyle deyince bile komik aslında ama o kadar güçlü bir komikliği yoktu. düşük düzey komiklik, eğlenceli bir film yapımı. ilk film ayarında bir devam olmuş ama allah rızası için şu devam filmlere, önceki filmde ne olduğunun özetini geçsinler. bir şey hatırlamıyoruz. şimdi olaylar bitmedi, sonraki filme kaldı, yine hatırlamayacağız. tamam yazıyoruz ediyoruz, oradan oku hatırla denebilir ama görsel olarak hatırlatmak gibi olmuyor ki. hem her şeyi yazsam kitap olur. sadece ilgimi çeken kısımları yazıyorum ya da işte örneğin en kötü kısmı müzikleri gibi bir belirtme yapıyorum. niye yapıyorum lan bunları? neyse işte şu komedili aksiyonlara standart coşturur abi bu filmi müziği koymasalar, daha kolay izlenecek.

--- spoiler ---

.bir tek doğruluk serumu verildiğinde meksikalı adamın anlatımı arkasında çalan müziği iyidi, geri kalan boş beleşti.

.şimdi filmin sonunda hayalet kadın için kuantum deryalarına dalıp bir şeyler almaları gerekti. eleman daldıktan sonra dışarda bekleyen, bilimci ailemiz toz oldular. karınca adam içerde kaldı. böyle de bitti gitti.

.bunlar kuantum deryalarına dalıyor, yirmi sene falan ne yiyor ne içiyor? o küçüklükte nasıl besleniyorlar? maskesiz de yaşadıklarına göre bir açıklama yapsalar iyidi. ya zaman geçmeyecekti ya da zaman geçiyorsa, o kadar zaman ne yaptığını söyleyeceklerdi. eski ben değilim diyerek hayalet karıyı düzeltti ama yine de olsun. hem onu iyileştirmiş gibi yapmışlardı. tekrardan onun için hikayeyi bitirmemeleri güzel olmadı.

.kaptan amerika salağı ile almanyada olaylar yapmışlar. oradan kaynaklanan bir ev hapsi cezası varmış ki bu da komediğin temel direği oldu. dışarlarda işler yapıp bir koşu eve gelirler ve bunun kaçtığını ispatlayamazlar. iki üç kere oldu sanırım. kendi çapınca komik diyelim.

.evde kızını eğlendirmek için kartonlardan yaptığı şeyleri beğendim. kafayı yememek için de yapmış ama bu adam diğer taraftan bilim insanı falan da değilmiş, niye karınca adam olmuş. orasındaki hikayeyi hiç hatırlayamadım.

.füzeyi durdurmak için kuantum deryasına girmek zorunda kalmışlar. onu gösterdiler ama önceki filmse eğer önceki film olarak da hatırlayamadım. kadın kuantum deryalarında kalmış. baba ve kız annesinin kurtulma şansını bu eleman kuantum deryasına  girip çıktığında anlamış. o da saçmaydı. bu kadar insan bulamamış, bu bulmuş.

.karısının nerede olduğunu da yine bu eleman bulabilirmiş. ikisi de kuantum diyarlarına dalınca, kuantım dolaşıklığı olmuş ki hiç alakası yok. komple salladılar bence bu kısmı.

.adam kadının hatıralarını aldı, sonra bunu evinden alıp maceralara atladılar. araya hayalet karıştı ki zaten onunla iki saniye konuşsalar olacakmış. hadi konuşmadılar diyelim, kadın bu elemana bilgi gönderince, onun yerine girip algoritma yazana kadar peşlerindeki bu sorunu halledebileceğini söylese yetermiş.

.devamlı bir koşturmaca, araya fbi karıştması, sahilde dev hale gelmeler. büyüme meselesi komikti bir yerden sonra işte, onun üzerinde durmuşlar. evleri arabaları küçültmeleri falan harika da küçültüp çalkalayınca içindeki nasıl karışmıyor diye sormak istedim. kucaklarında dükkanlarını taşıdılar, içerde bir fincan bile kırılmadı. olacak iş mi ki bu?

.elemanın küçültücüsü bozulduğunda okula girişleri biraz komik oldu. özel tasarlamışlar. devamlı bir giydirmeli dialoglar, en azından bazı yerlere uydu. esas kız ve oğlan meselesini de ihmal etmediler. marvel dedemiz de arada görüldü.

.son kısımda herkesleri küçültüp laptop ekranında araba sineması yapmaları pek güzel bir düşünceydi. dünyaları bu hale getirseler güzel olurdu tabii ama küçültme olayını bir yerden sonra pek de düşünmemişler, işin eğlencesinde kalmışlar. görevi de o filmin...

--- spoiler ---