13 Mart 2014

Salinui Chueok


katil kimmiş lan şimdi diye bitirdim filmi? o en son bakışın da bir anlamı vardır kesin. film sadece süper ötesi uçan tekmeleri için izlenebilir. arada iyi güldürdü yeminle. iki saati geçkin süresi biraz uzun geliyor insana, arada biraz yoruyor da ama güzel akıyor. bolca seksenlerin güney koresine gönderme ve amerika muhabbeti de var diyebiliriz. müzikler çok göze batmıyor, arada gerilim falan katmış. polisiye ihtiyacı hasıl olursa işe yarar bir film.

--- spoiler ---

.katil belirsiz kalıyor bir kere, neden öyle yapmışlar bilemedim ama o son bakış sanki suçlu sizlersiniz ya da işte o dönem için bir gönderme gibi olmuş. dram yönü ağır basacak da bunaltacak dedimdi ama öyle pek olmadı. hele bu esas dedektifin karısı kesin ölür dedim, o da olmadı. bu yönü ile işler pek standart ilerlemiyor.

.dna eşleşmemesi meselesi için film vardı, yine benzeri gerçek bir hikayeden alıntıydı. hangi film olduğunu şimdi hatırlamıyorum ama benzer bir muhabbet mi lan falan derken, katil o eleman değilmiymiş yani diye insan kalıyor.

.kafadan sakat elemanla çok uğraştılar. onun trenin önüne atlaması cidden inanılmazdı. tutabilmeleri gerekiyordu sanki ama adamlar zaten tüm işleri allah'a emanet yapıyorlar. olay yeri incelemeden kendi bacanağına saplanan çiviye kadar hepsi öyle bir koyvermişle gidiyor. çivi yüzünden adam da ölüyor herhalde. postalları gösterince öyle anladım.

.asker postalı ve iz çıkmasın diye bir şey takmaları da enteresan tabi, bir yandan pek göndermeli, diğer yandan komik gibi. polisin itiraf almak için yaptığı işkence meseleleri üzerinde çok duruyorlar ama sonra iyi polis gibi olan da benzer şekle geliyor. bir nevi tasvip gibi oluyor aslında bu. tabi kurban ve yarabandı yakınlaşması meselesi vurgusu da önemli burada.

.toplamda üç şüpheli ellerinden geçmiş oluyor. seksenlerin güney koresinden 2003'ün seri pazarlamacı eski dedektifine geliyoruz ve film bitiyor. başta anlattığım şekilde algıladım göndermeyi ama artık yönetmenin kafasından ne geçiyor kim bilir.

.esas karakterimiz olan sevgili komikli dedektifimizi pek samimi buldum. daha filmin başındaki nah işaretinden, eskiden iple oynadığımız oyunlara kadar adamların ufak ayrıntıları pek yakın geldi bizlere. seksenlerin kültürü meselesi miymiş onlar? onu da bilemedim ya tabi nahlar ölümsüz. o da var hehe.

--- spoiler ---