20 Şubat 2013

Life of Pi


film güzelmiş, müzikleri de hoşmuş, tipler idare eder. amerika ve tayvan yapımı ama içinde hindistan var. pek anlamadım neden böyle yapmışlar. neden dil %90 ingilizce, aksanlı konuşturana kadar anadilde olsaymış ya diye düşündüm valla. amerika daha çok para harcamıştır herhalde ondandır yapacak bir şey yok. bunun haricinde ufak tefek hatalar gözüme çarptı ama bu filmin hoşluğuna halel getirmedi.

--- spoiler ---

.başlarda kaplan ve keçi ile verilen derste kaplanın o demir parmaklıklardan nasıl keçiyi hüpletiği anlaşılamadı tarafımca. pence içe bir vuruşta öldürebilir mi? ses seda kesildi hemen. kafa ya da diş zaten geçmez, nasıl çekti aldı anlamak zor. neyse mühim bir şey değil, belki de yapabiliyordur hakkaten.

.bunun haricinde modellemelerin bir kısmı aksıyor idi fazlasıyla. kaplan esas karakter bir kuble daha iyi olması bekleniyor yani iyi ama biraz daha iyi böyle başka yerde çekip birleştirildiği anlaşılmasın istiyor insan. diğer hayvanlar ve hele okyanusda hayvanat bahçesi görüntüsü falan modellemeler çok kötüydü.

.devamlı bir üst üste bindirmece yapmışlar fazlası zarar olmuş, azı ile yetinselermiş dedim içimden.neyse gözüme çarpanlar bu kadar.

.hikaye güzel aslında ama boş bırakılan yerler de çok tabi. hangi hikayeyi beğenirsen odur, dinde budur mu demek istedi. son lafı idrak edemedim. kaynak altyazıdan mı bakmak lazım bilemedim ama benim tahminim böyle bir mana yüklediler.

.bu anlamda büyük dinlere inanan bir veledin hayatta kalma mücadelesine yüklediği anlamın filmi olmuş oluyor. işlere yüce güçlerin katkısıyla yorum getirmeyi seviyor yani. son hikayeyi anlatana kadar da kaplanlı kısma inandıydım, imkansız olsa bile film bu ya niye olmasın dediydim ama değilmiş. bu da güzel oldu.

.veda üzerine söylenen laflar derinden yaraladı kalbimi. hasas oluşundan olabilir belki ama herhalde anasının ölmesi dahil en duygusal anı buydu. fırtına ile allahıyla atışması dahil, kaplanın dönüp bakmamasına içerlemesi. veda etmek için zaman ayırmıyor olmak meselesi çok ağırdı cidden. böyle katmanlı konular vurucu oluyor, tebrik ederiz.

--- spoiler ---