16 Aralık 2017

Loving Vincent


başıma bir şey gelmeyecekse hiç beğenmedim, izlerken içim sıkıldı. yetmedi bunalttı. depresif bir abimizmiş. kendisini tanımadığım için özür diliyorum ama resimlerini falan da hiç beğenmedim. şu vakte kadar da beğenmiyormuşum, adam öldükten sonra ela gözlü olmuş. sefalet içinde yüzüp kendini öldürmüş. film de bunun hikayesiymiş. hani hikayeyi hiç bilmeyince de ilgi çekici olmadı. filmi yağlı boya ile yaptık demişler, açtım baktım nasıl yapmışlar ulan diye, e bilgisayar efekti de kullanmışlar. nasıl bir yağlı boya ile yapmakmış? muhtemelen çevreyi çizmişler, içindekileri de efekt ile oynatmışlar. bir de demişler ki önce normal filmi çekmişler sonra kare kare hepsini tek tek yağlı boya ile çizmişler, araştırırken bile sıkıldım, sonucuna getiremedim. artık nasıl yaptılarsa onların boynuna, ben beğenmedim. emeklerine saygısızlık olduysa da affetsinler.

--- spoiler ---

.şimdi bu ressam abimiz viki'de göğsünden diyor, filmde karnından gösteriyor. kendini öldürme hususunda da pek başarılı olduğu söylenemez. modern sanatın babasıymış da şimdi modern sanattan falan anlamayınca boş geliyor. anlamayı da biraz reddediyorum kusura bakmasınlar. resimden anladığımdan değil ama çizimleri bana pek bir şey söylemiyor. gören göze, bilen kişiye söylüyorsa yapacak bir şey yok. sanat böyle işte napacaksın, beğenmeyince beğenmiyorsun.

.adam hayattayken seri üretim resim çizmiş ama bir tanesini zar zor satmış. fakirlik içinde debelenip duruyormuş. kardeşi ona bakıyormuş. mevzu bu yani. kafadan da biraz sakatmış. kulağını niye kesmiş onu bile anlayamadım. görüntüler çamur gibiydi hehe.

.neyse işte kafadan sakat, doktorun tekinden yardım istiyor. doktor da sanatçı olmak istiyormuş ama doktor olmuş, yeteneği yokmuş ama biraz kıskançmış. bu konuda bir kavga esnasında sen kardeşinin parasıyla hayatta kalıyorsun. hasta adam maddi yönden sıkıntıya düşürürsen ölür gider demiş. van gogh da durur mu kendini öldürmüş, kardeşi de bu sefer üzüntüden ölmüş. her türlü ölecekmiş zaten boşa ölmüşler, yazık olmuş.

.bir tane postacının oğlu gözünden salak bir film, dandik bir polisiye hikayesi uyduralım demişler. kendini öldürmedi de biri onu vurduya kadar getirmişler. yok efendim akıl sağlığı bozuk çocuk vurdu da kim vurdu? mermi yarasını iki gün içinde iyileştirebilen olmamış. o vakit mermiden adam ölüyormuş herhalde, iki gün içinde belki de bu en iyisidir diyerek ölmüş gitmiş.

.intihar olsa zaten en iyisi bu şekilde ölürdü, belki hakkaten biri vurdu. adam da son anına kadar onu korudu. çok da mühim değil. filmden bir feyz alacak cümle aradım ama bulamadım. insanların onu anlamadığı, zamanının ötesinde olduğu falan filan söyleniyor da ben hala resimlerinden pek bir şey anlamadım. anlamadan yaptığım bu kötü yorum içinden özür dileyeyim artık. daha fa fazla konuşmayayım.

--- spoiler ---