31 Aralık 2013

Superpride


bir başka aslan belgeseli izlemiş bulundum. imdb bilgileri ne kadar doğru bilemiyorum ama dizide yeni bir şey duyamadım. fazla izlemekten olabilir bilmiyorum ama çok temel bilgileri tekrar ediyorlardı başka da bir şey duyamadım. yanlış hatırlamıyorsam lion army diye bir belgesel daha vardı. aynı konsept belki aynı sürü ile ilgili idi. rakamları kontrol etmek lazım bilemedim. ilk aynı belgesel sandım da değilmiş. görüntüler çok kötü değildi ama çok da egzantirik bir kareye rastlayamadım.

--- spoiler ---

.zürafa yavrusunu hüpletiyorlar idi. en egzantiriği buydu. bir de koruma görevindeki dişi aslanların yabancı yavrulara ilişmemesi meselesi vardı. bunun haricinde garip gelen bir şey olmadı. bildiğin erkek aslan, dişi aslan çiftleşiyor işte.

.22 tane aslan olan bir sürü var imiş serengetinin pek sulak arazilerinde. tam göç yollarının göbeğinde. dişi aslanlar göç zamanlarına göre yavrular, bir sürü yavruları olurmuş bol yemekler ile. bildiğin aslan cenneti gibi bir şey herhalde.

.tabi yaşlı dişilerin sürüden atılmasıdır, liderliğin el değiştirmesi ve yavruların ölümü gibi kötü şeyleri göstermediler. bir iki zebra, bir iki antiloba oldu olan. yediler bitirdiler hayvanı.

.taklalı zebra yakalama hamlesi de evrensel midir nedir? kesin gördüm yani. sulak mevsim bitince de bizonlarla aşık atıyorlar ya bunlar çok kalabalık olduklarından pek de zorlanmıyorlar. zaten nasıl pusmaksa hiç koşmadan antilop indirdiği sahne vardı. öylesine bir cennet işte, allah yar ve yardımcıları olmuş yani.

--- spoiler ---