2 Kasım 2012

Elevator


kalitesiz bir film ama ben beğendim. içinde bir sürü mantıksız iş var ama buna rağmen hem izletiyor, hem sonundan memnun kaldım yani tam olarak değil belki ama yine de mesaj olarak algıladım ve pek memnun oldum. tüm film dar alanda tam olarak geçmiyor ama yine de o kadar sıkışıklık hissi vermiyor. o yüzden de fena değil. öyle araya çerezlik izlenir yani.

--- spoiler ---

.şirketin sahibi, torunu, bir şişko yatırım uzmanı, bir çalışan ve nişanlısı, bir güvenlik görevlisi, bir klostrofobik komedyen, herhalde yine personelden hamile bir hatun ve bir de intikam peşinde yaşlı bir kadın. kaç etti bilemedim, öylesine bir asansör işte. ilk doluşuyorlar ve özel kata partiye çıkacaklar. film 10-15 dakika hazırlık aşamasından sonra başlıyor.

.küçük kız, cadılık yapıyor ve asansörü durduruyor klostrofobik komedyeni korkutmak için duruş o duruş tekrar hareket etmiyor. tabi milyon tane çözümü olabilir bir asansöre ulaşmak bir saat yirmi dakika almaz ama işte hadi aldığını varsayalım diye izleyince bir manası var filmin zaten. 

.neyse işte yaşlı kadının kocası para kaybettiği için intihar etmiş, oğluna da bir haller olmuş. (altyazı ve kaynak altyazı bayağı saçma sapan bu arada). bu kadıncağız da intikam almak için sarınmış gelmiş bombayı partiyi havaya uçuracak. asansörde kalp krizi falan geçirip ölüyor. hem de üstümde bomba var diyerek.

.olaylar burda hızlanıyor baya, panikliyorlar. çıkmaya çalışıyorlar, uzun boylu esas oğlan dışardaki asansör tuşuna yetişeyim derken kolunu kaybediyor. derken bombayı sökmek için yaşlı kadının cesedini ikiye bölelim diyorlar. o sahne de baya iyi pek göstermeselerde.

.neyse bunlar çırpınır iken son on dakikaya doğru kurtarma ekibi ulaşıyor allahtan (hiç ulaşmasa daha bir saçma olurdu). şişko arkadaş haricinde hepsini kurtarıyorlar. şişko ulaştıkları bölümden geçemiyor. kurtaracağız seni falan derken de havaya uçuyor ölüyor. filmin mesajı net, şişkolar ölür hehe. neyse ben öyle algıladım hoşuma gitti. hepsi ölse daha iyi olurdu belki ama neyse işte geçti gitti bir film daha.

--- spoiler---