27 Ekim 2012

Yip Man chin chyun


bu filmi fazladan çekmişler belli, bir ve ikinci filmler yeterli yani. üstelik oyuncu mu bulamamışlar ne olmuş bilemiyorum bir kaç oyuncu diğer filmlerden farklı karakteri oynamış. hem de benzer hastalıkları falan var. efsanenin hikayesi mi farklı yoksa diye düşünmeye de başladım ama bilmiyorum olmamış yani. seriyi tamamlamak için izlenebilir. diğer filmlerine göre o kadar güzel değil, dövüş sahneleri de o kadar iyi değil diğer filmlerine göre.

--- spoiler ---

.üçüncü filmde olaylar en başına gidiyor. küçük çocuk iken babası bunu kardeşi ile birlikte kung fu okuluna bırakıyor orada wing chun eğitimi alıyor. büyüyor serpiliyor falan. yine imkansız dövüşler kazanıyor. karısı ile falan tanışıyor öyle işler gidiyor işte. 

.asıl filmin konusu bunun kardeşinin japon ajanı çıkmasıymış. çin içersine kargolar ile sızıp işler güçler yapıyorlar imiş. en son harakiri yaparak bitiriyor kardeşi ama tabi önce dövüşte kaybediyor, ustasını yaralıyor sonra ip man'e kaybediyor biraz dövüştükten sonra.

.çin milliyetçiliği vurgusunda iyice saçmalamışlar hem ip man batılı eğitim de almış ingilizce de biliyor imiş. öyle fantastik bir insan yani. yüzünü batıya dönmüş ama köklerinden kopmamış yüce bir insan. bu bölümdeki batılıyı dövme muhabbeti çok gereksiz olmuş. hem dövüp hem de ilaç alıyor onun için. öyle de iyi bir insan.

.filmin tek iyi yeri, yaşlı eczacı usta, wing chun aile midir nedir bilemiyorum isimleri takip etmek zor ama bu stilin ortaya çıkışından arta kalan kardeş imiş. yenilikçi kardeş, yüksek tekmeleri ve eklem tersine hareketleri falan wing chun stiline entegre etmiş. ne bileyim sırf dövüş sanatı filmi çekselermiş bu kadar kötü olmazmış. saçma sapan bir dram da gidiyor arkada öyle.

.eskiden ninja ustası ve çekirge filmlerini çok severdim. onlardan biridir diye izledim ama öyle pek güzel eğitim sahneleri yok. doğru düzgün dayak bile yemiyor bizim ip man, öyle çılgınlar gibi yetenekli bir insan yani. olmamış, figuranlar, çocuklar falan inanılmaz kötü oynamışlar zaten. neyse öyle işte.

--- spoiler ---