21 Mart 2014

47 Ronin


hikayesi pek basit geldi bana, görüntüler de tatmin edici düzeyde değil. müzikler de standart. amma velakin izlerken pek sıkılmadım. ona yönelik yapmışlar herhalde. çerez niyetine tüketilsin diye amerikalı abiler parayı basmış, japonların bir öyküsünü satın almış üstüne de kırık ingilizce konuşturarak kör topal bir şeyler yapmışlar. çok sıkmadığı için, kötü olmuş diyemedim ama iyi de olmamış. keanu reeves abimiz için izledim, keşke bu abimizin filmdeki karakterine daha çok yoğunlaşsaymışız. eh bu kadar olmuş işte.

--- spoiler ---

.bir kere onurlu ölüm meselesi hiç de şaşırtmadı sonunda, dedim birini affedince yüceler yücesi diğerlerini de mi affedecek ama toplu harakiri yaptılar sağolsunlar. şimdi başa döndüğümüz zaman adamlar neden ayaklanmadıydı? onurlu bir şekilde ölmek için mi? intikam alınmayacak dediydi en yüksek otoritesi ama bunlarda hiç itiraz yolu falan yok demek.

.neyse zaten arada filmde de hiroyuki abimiz diyor ki ben yanlış yaptım, o zaman baş kaldırmalıydm. kendisini bir çukura keanu abimizi de köle niyetine satışa çıkararak bir yılı geçirmiş oldular. resmen öylesine uydurulmuş bir yer gibi bir şey.

.ha sonra toparlandılar geldiler de benim dediğim o değil zaten. adamlar neden reisleri öldürüldüğü zaman dönüp kılınçlarını teslim ediyorlar. kaçsınlar gitsinler. planı dakkasında yapsınlar. arkalarındaki insanları korumak falan diyorlar iyi güzel de şimdi çok mu korudular sanki? neyse allahın japon kafası işte yapacak bir şey yok.

.3d modellemelerimiz sakattı hayli, eğreti duruyordu. büyücü kızımız çok güçlüydü, çok gereksiz bir karakterdi. bütün işleri o yaptı nerdeyse. fantastik şeyleri severim de bu filme hiç gitmemiş. tek gitmiş yeri, keanu abimizin özel durumu ve mağaradaki sahne idi.

.zaten o sahne yüzünden filmi o kadar kötüleyemedim. hem muhabbetler iyidi, hem test meselesi iyidi. sonunda da ikisi testten geçmiş oldu. hızlı hareket maraket derken sonunda da günü o şekil kurtardı.

.kız meselesi olmazsa olmaz zaten de ne bileyim inanılmaz standart bir hikaye. kavuşamamış olmalarına sevindim ama bu da doğu versiyonu işte. yine günü kurtardılar ama kavuşamadılar. sonraki hayatlara bakacağız şeklinde de içlerini rahatlattılar.

--- spoiler ---