25 Eylül 2014

Empire Records


bomboş bir film idi. can sıkıntısından izledim. dizi altyazıları gecikti, tvden denk geldim ve izlemiş bulundum. baktım liv tyler var, baktım türü müzik elime mi yapışır izleyeyim dedim ama yapış yapıştı film. renee ablamız da varmış, boydan bacaklar filmi kurtaramadı bir türlü. ne komedik, ne dram ne de müzik ile ilgili pek bir şey olmuyor. bir müzik mağazasının, müzik mağazaları zincirine katılmama hikayesi diyelim ama inanılmaz salakça işlenmiş. tavsiye edilmez. öyle müzik çalmakla müzik filmi de olunuyor mu yani? çaldıkları fena değildi ama yine de kabul olmadı.

--- spoiler ---

.ağır konuşan saftirik bir tip, paraları alıyor kumara gidiyor. herkesleri kurtarmak için bulduğu plan bu. kumar öncesi şansını gösteriyorlar bizlere, şakır şakır para kazandırıyor bir iki kişiye ama attığı zarlardan ilki tutuyor, ikincisinde de her şeyi kaybediyor.

.ardından para nerde? beni kazıkladın muhabbetleri filmin sonuna kadar sürüyor. ulan bu ne? bir de arada soyguna gelen velet var onu da çalışanlarından yapıyorlar. yakışır yani zaten hepsi hırsız bunların. şakaysa da komik değildi bunların hiç biri.

.çalışanlardan biri saçlarını kazıtıyor, intihara çalışmış. onun cenazesini falan yapıyorlar. dramları da bu yani, inanılmaz saçmaydı bu da. diyecek söz bulamıyorum. bu da tanıdık bir surattı ya hepsi 95 suratları tabi insan unutuyor kimdi, neydi?

.liv tyler meselesine gelirsek tamam minisi iyidi güzeldi, ilkin çıplak ayakla da karşıladı bizleri o da güzel de ne bileyim o bile itici geldi. koca ağızlının gençlik yılları biraz toymuş tabi. kızcağız gidiyor salak bir popstar tipine kendini sunuyor falan. komiklik için miymiş yani bunlar? gram güldürmediler.

.akebinde buna diğer eleman ilanı aşk ediyor, sonunda da öpüşerekten filmi bitiyorlar. biri sanat okuluna diğeri de harvard'a gidecek mutlu mesut yaşayacaklar.

.filmin tek mesajı müzik marketleri zincirleri ya da özgürce işini yapan küçük işletmeci meselesiydi herhalde. bir tane takım elbiseli tip kuralları ile olayı devralacak, baştaki abimiz de onun çalışanı olacak falan filan derken en son konser düzenleyerek durumu kurtarıyorlar.

.ulan bu kadar basit ise baştan niye yapmadınız? neydi derdiniz bir buçuk saat kafa ütülediniz? cidden şöyle filmlere para harcanması insanı üzüyor ya böyle tatlı müzikler çalıp de eğlendiklerinde sanki biz de eğlenmiş gibi oluyoruz. 

.renee ablamızın konserde vokal yapması en eğlenceli kısmıydı zaten, o kadar da olsun artık. kadın 95 ile 14 arası hiç yaşlanmamış mı nedir? hep aynı yaşta gösteriyor. tabi son halini bilmiyorum yanlış olmasın. en son izlediğim filmi neydi acaba hehe?

--- spoiler ---