4 Şubat 2014

Game of Lions


büyük kediler haftası dedikleri bir seri imiş, en azından imdbde öyle görünüyor. bu izlediğim de bu serinin s01e04'ü imiş. serinin devamından ne kadar izlerim emin olamadığım için şimdilik tekil bir giriş yapıyorum. devam edersem bunu büyük kediler haftası şeklinde toparlarım artık. aslında 45 dk'dan da fazlaydı ya şimdi belki imdb sallıyordur bilemedim. neyse aslanlı bir belgeselimiz, meraklısına diyelim.

--- spoiler ---

.bir last lions gibi değil ama aynı mesajları vererek bitiriyorlar. daha çok dinleyebildim, ara sıra olaylara bir göz attım o yüzden çok şumüllü bir izleme yapamadım ama aklımda kalanları yazayım.

.son kısımdaki türlü zorluklardan geçmiş erkek aslanımız ki belgeselin esas konusu kendisi, orospu çocuğu avcının tekinin indirmesi pek çarpıcı idi. nasıl kaydetmişlerse, ilk mermiden sonra koşmaya devam ediyor ikincisi ile indiriyor hayvanı. allahlarından bulsunlar diyerekten tepkimizi dile getiriyoruz. 

.allahın aslanından bana ne diyemiyoruz tabi, onlarsız olmaz anasını satayım. aslan heykellerinden daha az aslan kalmış. böyle bir bilgi verdiler. sonunda da yardım çığlıkları ile bölümü bitirdiler. cidden durum bu kadar vahimse üzücü yeminle. tabi tutup yardım falan da edecek halim yok, kusura bakmasınlar.

.bölümün içersinde en acayip görüntü büyük erkek kardeşlerin küçük yavru kardeşlerini sahiplenmesi, oyuncak gibi oynaması derken öldürüp yemesiydi. nasıl bir manyaklık anlamadım. nasıl sosyal kedilermiş bunlar? anne normalde saklıyor ama üç yavru ortalığa çıkıyor. kardeşlerde bunları hırpalıyor falan derken ikisi nehre düşüp kurtuluyor. kalanı da salaklar sahiplenelim falan derken öldürüyorlar. acayip bir olaydı.

.av sırasında akciğeri delinip elen dağ gibi erkek ya da sürüden kovulan erkeklerin açlığı falan diğer erkek aslan yetişmesinin zorluğu meselelerinde özellikle seçilmiş görüntüler idi. iyi hissettirmiyor tabi insana.

--- spoiler ---