10 Ocak 2014

Gravity


bu kadar yüksek puan almış film için kötü konuşurken insan biraz tedirgin oluyor. filmin görüntüleri güzel, müzikleri de hoş ama senaryo resmen yok hükmünde. sanki sadece görüntüler için bir film toparlayalım demişler. bir sürü sinir bozucu iş oluyor hani gerilim unsuruna lafım yok da bildiğin sinirlerimi kaldırdı, akıl sır erdiremedim. sonu da baştan belliydi. keşke vasat da olsa bir senaryo yazsalarmış.

--- spoiler ---

.nerden başlayayım bilmiyorum. sondan başlar isek atmosfere girerken telsiz bağlantısı sağlanabilir mi? var mı böyle bir şey? o aşamada nasa'ya not bırakıyor falan. yok artık dedim daha neler. kullanma kılavuzları ile mekik indirmeler de sinir bozucu idi. 6 ay eğitimde ne vermişler bu kadına? anlayamadım bir türlü. nasa eleştirisi falan yapmamışlardır değil mi? hehe...

.yörüngede o uydu senin bu uydu benim dolaşıyor. zaten rus ve çin insan gönderdiğine göre başka da bir şey yapamaz. yani konu limiti olabilir kabul ediyorum ama ne bileyim ne demek uyduyu füze ile patlattılar? ne demek tasarruf hakkı? var mıymış böyle bir yöntem? zincirleme etki yaratmış da o yörüngedeki uyduları yok etmiş iletişim gidermişmiş. yok artık daha neler dedim. cidden böyle patlatmalı yöntem varsa, yörünge dışına başka türlü çıkartamıyorlarsa pes diyorum. böyle saçma bir şeye film yapmaya gerek de yok aslında ya neyse artık olan olmuş.

.bıdı bıdı konuşan bir clooney abimiz var. demişler tek başına bir film olacak herhalde bütün lafları orada edelim. adam soğuk kanlı, işini biliyor. kurtulması en muhtemel kişi bu ama nefesini bile kontrol edemeyen sandra ablamız kurtuluyor. nasıl mı? bu abimiz kendini feda ediyor. o sahnede merkez kaç nerede ben göremedim? gözümden de kaçtı herhalde. dönen bir şey yok ama sandra bir yana clooney bir yana ayrılıyor. ipi tuttuğun an hareketin devam ettirilmesi olayı sona erer. devamlı iten bir şey olmalı ya da çeken, ben göremedim.

.bu kadar şey yetmez gibi bir de nasa ile bağlantıyı kaybediyoruz. aklım almıyor ulan dünya üzerinde bin tane uzaya yayın yapabilen alet var. sırf uydularla mıymış tüm yayın? bir tanesini kullanıp bunun sinyaline ulaşamadınız mı be nasa? yok yani hani tek kalsın da olay olsundan başka bir mantığı olamaz bunun. hatta allahın çinlisine mi ne ulaşıyor am sinyali ile... radyo kanalından buldu bulamadı ayrı bir mevzu, nasa'nın direkt frekansa yayın yapamıyorsa uydusuz bıraksın o işi.

.ufak tefek say say bitmez, ordan oraya koşup oraya parçaların gelmesidir, devamlı bir son anda kurtulmalardır. boşlukta süzülürken saçma sapan hareketlerdir. oksijeni biter iken uzaklara dalıp dalıp gitmeler acele etmemelerdir. ne bileyim var oğlu var bir sürü.

.yerçekimsiz görüntülerin güzelliği haricinde pek de güzel bir şey diyemiyorum maalesef. bu arada göz yaşı havada mı kalır? tamam yanaktan aşağı süzülmesin de yüzden nasıl ayrılır? kohezyon muydu neydi bir şeyi vardı suyun, ne bileyim oraya bile takıldım daha ne diyeyim bilmiyorum.

--- spoiler ---