9 Ağustos 2013

Gone Baby Gone


filmin müzikleri hoş, bitiş müziği de fena değil. havasını desteklemiş, yer yer de alıp götürüyor böyle inceden. anlatılmak istenen mesele de hoş ama toparlamalarını beğenmedim. küçük affleck'in triplerini de hiç beğenmedim, başka bir filmde çok daha iyi idi. bunda bekle bekleye konuşuyor gibi geldi bana niyeyse. böyle çocuk kaçırmalı, gizemli, kenar mahalleli, annelik duyguları ve çocuk sorumluluk meseleleri üzerine bir film izlemek istenir ise iş görür diyelim. morgan abi de var bu arada...

--- spoiler ---

.ben morgan abinin tarafını tuttuğum için de pek beğenmedim filmi, hani o yöne götürecek gibi yapıp yine kamınsensi (böyle diyince de güzel oldu) vurgulamaları şaşırtmaca olmuş olabilir ama yine de hata etti oğlan çocuğu affleck. üstelik sonunda annesinin hiç de değişmediğini gördük, hani onu vurgulaya vurgulaya yapmaları da hoş olmadı.

.aynı zamanda çocuğa tecavüz edip öldüren adamın kafasına sıkan bir tip, karakter içinde çatlaklar var. kendisi de bundan memnun değil ve suçluluk hissetti ama bu karakter içi çelişkiyi gerçekçi hale getiremiyor tam olarak. üstelik adam mimli, illa bir çocuk mu öldürmesi gerekiyor ölümü hak etmesi için? neyse buraya hiç girmeyelim tabi.

.esas hikayeden bir adım öncesinin de yalan olması hoş idi aslında. sanki dedektifi kötü gibi gösterip para için kızı kullanmışlar gibi yaptılar. sadece veledin hayatı güzel olsun diye resmen kendi hayatlarını feda ettiler. asıl bu adamların yaptığı zor idi ama dediğim gibi oğlan affleck hepsini berbat etti. kız arkadaşının ayrılmasına sevindim bu yüzden.

.esas gizem çözümü şöyle imiş. morgan abinin çocuğu ölmüş, elinden bir şey de gelememiş ama polis içinde çocuk meselelerine bakan özel bir birim gibi bir şey kurmuş. onun başına geçmiş. çocuğuna doğru düzgün bakamayan, bağımlı ve sorumsuz annenin kardeşi (eniştesi sanıyordum bu arada) polis ile iletişime geçip kız çocuğunun hayatını kurtarma planı yapmışlar.

.mahallenin zenci mafya başına çalınan parasını kurtarmak için kaçırıldığı süsü verip, takas sırasında kızı numaradan ölmüş gibi gösterme planı yapmışlar. hepsi güzel güzel işlemiş, zaten filmin yarısında küçük (amanda) öldü diye bitince ve üstüne yeni bir çocuk davası eklenince insan şaşırıyor biraz. (böyle bir iniş çıkış güzel olmuş.)

.neyse her şey güzel işler iken dedektif elemanın alkollü iken ağzından kaçırdığı bir şeyi özel dedektifimiz affleck olayı didiklemeye karar verir ve tüm meselenin en başa kadar gittiğini filmin son kısmındaki polis sorgusunda anlar. telefonları redakte etmiyoruz kardeş derler buna ve olayın morgan abiye gittiği anlaşılır ve en başta dediğim yere gelmiş oluruz böylece.

.bir çok kısmındaki meseleleri tam anlamadığımı da söylemem gerekir. mesela adam ne konuda yalan söylemişti buna? delil yerleştirme meselesine vurgu yapar iken sonra hop kızın yanına geliyor ve bana yalan söylemiş bu diyor. ben mi kaçırdım izlerken yoksa böyle alttan alta meseleler mi yapmak istemişler onu da anlamadım.

--- spoiler ---