3 Kasım 2014

Sin City: A Dame to Kill For


ülke bilgisi içinde kıbrıs da varmış ama tepkiliyiz kıbrıs'a karşı o yüzden eklemedim hehe. ilk filmi pek bir beğenmiştim. hani klasik devam filmi arızasından fazlası var filmde. senaryo yok hükmünde, üç parçalı senaryo yapmayı kim akıl etmişse hiç iyi etmemiş. dandik bile olsa tam bir senaryo bu görüntüler ile çok daha iyi olabilirmiş. şaşırtmaca için falan mı yapmışlar bilemedim. ilk filmi de çok hatırlayamıyorum tabi şimdi yalan olmasın, 2005'ten bu yana çok zaman geçmiş yahu. eva green ve jessica alba üzerine film yapmışlar sanki, biri devamlı çıplak havuzda takılıyor, diğeri striptizci. sırf bu yüzden bile izletebilirler tabi şimdi kötü fikir değil belki ama insan fazlasını bekliyor. hani meme olarak değil de film olarak.

--- spoiler ---

.şanslı bir arkadaşın olayı neymiş? ne diye onu araya sıkıştırdılar hiç anlamadım. birine oğlum diye sahip çıkarken bunu kendi öldürüyor. tamam "bastard" statüsünde ama ne bileyim soyadını snow mnow yapıp besleyeymiş. çok günahkar bu adamlar derken kafasına sıktı oğlanın. iki kez pokerde yendim diye de lafı koydu da lan dedim öyle laf koymana koyayım. böyle kafa mı olur? yine de şans meselesi fena değildi. poker olayı da iyidi de işte o kadar.

.diğer hikayemiz ki filmin çoğu kısmı buna gidiyor, eva green'in uğruna ölecek kadın olması meselesi idi. adamları baştan çıkarıp istediği gibi takılan biriymiş. bir sürü erkek geçiyor elinden. bir sürü gerekli gereksiz yatak sahnesi falan derken öldürüyorlar. başka da hiç bir şey olmuyor nerdeyse. ne bir doğru düzgün olay ne başka bir şey. eski sevgilisini mevcut kocasını öldürmesi için kandırıyor, sonra polisi eski sevgilisini öldürmesi için, yetmiyor mafya babasını şehrin bir kısmını yok etmesi için derken, şehrin o kısmı başına çörekleniyor. katanalı sevgili jamie chung haricinde pek bir numarası yoktu.

.geriye kalan jessica alba'lı hikayemiz ilk filmin intikamı niteliğinde. bruce abimiz açıklanmayan sebep ile intihar etmiş. kuyusunu kazmışlar da altından kalkamamış gibi bir şey. alba ablamız da bu konuda pek bir hayıflanmış. mafya liderine gözünü dikmiş ama öldüremiyormuş. yüzünü çizip sevgili marv abimizden de yardım görerek intikamını aldı ve olay kapandı.

.intikam faslında ruh görünmesi falan filmin yapısına çok tersti bence, ne bileyim alakasız bir şekilde kızı kurtardılar. ağır gerçeklik ve kan yanında bir de ruh meselesi yapmış oldular. insan ilk filmden sonra biraz üzülüyor ama yapacak bir şey yok. tabi havası falan yine iyi hissettiriyor da fazlası yok.

--- spoiler ---