17 Ağustos 2013

Da Vinci's Demons s01e01:

The Hanged Man

pek bir beklentim olmadan ve dizilerin tükendiği bir ara başlayıverdim. da vinci rolündeki eleman o kadar da olmamış değil ama tipiyle ve edasıyla çok abartı geldi bana yine. sinbad dizisinden bir tip medici rolü ile bu dizide de var. geniş mekanlar hiç olmamış, en kötü yeri bu herhalde. "türk" meselesi ilk bölümden beri başlıyor imiş de henüz kötülemediler tam olarak. fantastik unsurları beklediğimden daha fazla gibi, bu yüzden sevindiğimi söyleyebilirim. ilk bölümdeki karnaval civarındaki müzik güzeldi mesela, giriş müziğinin ilk kısmını defiance'in giriş müziğine benzettim, devamı farklı tabi. birer saatten sekiz bölüm, sekiz günde biter işte.

bir de eklemeden edemedim, son dönem tarihsel dizilerin hepsinde bir hoş çıplaklıktır, eşcinselliktir almış başını gidiyor. ilk bölüm itibari ile bol memeli, hafif penisli ve gayli sahneler mevcut.

--- spoiler ---

.dı türk, aslında sırra vakıf olmuş bir tip gibi göstermişler. kötüleme muhabbeti sadece sansasyonel haber gibi geldi şu an bana ama bölümü izleyince anlarız artık, ilerdeki bölümlerde görünecek.

.da vinci'nin başına gelen mağara olayını ancient aliens'de konu etmişler idi. bunlar gizemli bir örgüt tarzında takılıyorlar herhalde. neydi bilmem ne şovalyeleri falan mı nedir? yaprak kitabıdır, bilgilerin kilise tarafından toparlanıyor olmasıdır falandır filandır baya alttan alta ilerleyecek gibi.

.hayal edilebilen her şeyin yapılacağına inanıyor bizim leo, hakkı da var. printer gibi çizimi de kuvvetli, kızcağızı kandırıyor da düdüklüyor derken, kızcağız ajan çıktı başımıza. neyse bu örgüt, daha sonra açıklarlar herhalde. türk'ün yeni şampiyonu da vinci imiş. maşallah.

.uçan kuş meselesi, büyük ölçeklisi falan bunların hepsi efsane gibi geliyor bana. tam olarak çalıştığı doğrulanmış mı? yoksa mit mi? hem tarihi manipüle ettiklerinden de bahsedip böyle tarihsel bir dizi yapmak da garip kaçmış. 

.savaşın ilerlemeyi sağladığı gibi bir laf da edildi, doğru ama sevgili vejetaryan da vinci ağzına pek yakışmamış. doğrudur belki ama ne bileyim ne demek istemişler böyle diye insan düşünüyor.

.afyon kullanımı ya da türk'ün içtiği tütün müdür nedir, hepsi uyuşturucu madde muhabbetine giriyor aslında. vakti zamanında yaygın olabilir ama yaygın diye şimdi zararlı olduğu garanti olan bir şeyi böyle kafa açıcı gibi göstermeleri da iyi gelmedi bana.

--- spoiler ---